Załatw sprawę urzędową przez internet
Piątek, 18 Wrzesień 2020
Pod koniec ubiegłego roku Dębica dołączyła do grona miast, w których wiele urzędowych spraw można załatwić przez internet. Dzięki portalowi e-usług każdy mieszkaniec może na bieżąco elektronicznie załatwiać sprawy bez konieczności wizyty w urzędzie. Usługi dostępne są przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.
W celu zalogowania się do portalu e-usług wymagane jest posiadanie tzw. profilu zaufanego. W przypadku braku profilu, można go założyć w prosty sposób. Szczegółowa instrukcja zakładania profilu znajduje się TUTAJ
Poza usługami centralnymi, realizowanymi na terenie całego kraju, w Urzędzie Miejskim w Dębicy drogą elektroniczną można m.in. złożyć wnioski o zarejestrowanie lub wyrejestrowanie psa, ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych, zwrot nadpłaty podatku lub zwrot opłaty skarbowej, a także zgłosić zamiar usunięcia drzewa, zmianę danych adresowych do celów podatkowych, złożyć deklarację o wysokości opłaty za zagospodarowanie odpadów komunalnych i umówić się na spotkanie z Burmistrzem Miasta. Pełen wykaz e-usług realizowanych przez Urząd Miejski w Dębicy i Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej dostępny jest na stronie: https://eurzad.debica.pl/.
Portal e-usług powstał w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 pod nazwą: „Podniesienie jakości obsługi mieszkańców Dębicy poprzez wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wpływających na poprawę efektywności i dostępności e-usług”. Już wkrótce w ramach projektu, e-usługi realizować będzie również Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna.