Spotkanie w sprawie gospodarowania odpadami
Środa, 13 Luty 2013
W dniu 07.02.2013 r. w Urzędzie Miejskim odbyło się spotkanie w sprawie, zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, które miało na celu przybliżyć problematykę związaną z przejęciem przez Gminę Miasto Dębica systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na nieruchomościach zabudowanymi budynkami wielolokalowymi.
W spotkaniu, w którym również wzięli udział Zastępca Burmistrza Mariusz Trojan, Sekretarz Miasta Zdzisław Pupa, mecenas Tomasz Lauzer, pracownicy Biura Gospodarowania Odpadami oraz przedstawiciele spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych z terenu Miasta Dębica dyskutowano o nowych obowiązkach, które nałożyła ustawa na wszystkich mieszkańców miasta Dębicy, a także na Gminę Miasta Dębica.
Poruszano m.in. tematy dotyczące problemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmujące, co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji. Omówiono również temat deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jej wypełnianiu, a także terminie składania. Uwagę skupiono również na problemie pojemników na odpady komunalne zmieszane i odpady segregowane, wydzielonych miejsc na „altanki śmieciowe”, częstotliwości opróżniania i wywozu nieczystości.
Podczas spotkania omówiono szczegóły szeroko rozumianej współpracy w zakresie gospodarowania odpadami.